Skip to this view's content

(Archived 1ος κύκλος 2016-17) Ανοικτή & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση meaeX

Η εγγραφή είναι κλειστή

Σχετικά με το μάθημα

Είσαι κάτοχος διδακτορικού; Θα ήθελες να διδάξεις το γνωστικό σου αντικείμενο από απόσταση; Ενδιαφέρεσαι να μάθεις πώς μπορείς να γίνεις ένας αποτελεσματικός Καθηγητής-Σύμβουλος στο ΕΑΠ;

Αυτό το Μάθημα έχει σχεδιαστεί για να σε βοηθήσει να αναπτύξεις τις αναγκαίες δεξιότητες που θα διευκολύνουν το διδακτικό σου έργο στο πλαίσιο ενός προγράμματος εκπαίδευσης από απόσταση.

Η εφαρμογή τεχνικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτελεί μια πρόκληση για κάθε διδάσκοντα που πρώτη φορά εμπλέκεται σε μια τέτοια διαδικασία. Μέσα από αυτό το Μάθημα θα γνωρίσετε τις ιδιαιτερότητες των ενηλίκων εκπαιδευομένων και τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, θα διακρίνετε τις διαστάσεις της ανοικτότητας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ειδικά σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή τους στην περίπτωση του ΕΑΠ, αλλά και σε διεθνή ανοικτά πανεπιστήμια, θα εξοικειωθείτε με τις βασικές τεχνικές διεξαγωγής μιας Ομαδικής Συμβουλευτικής Συνάντησης, αλλά και αξιολόγησης μιας Γραπτής Εργασίας και γενικά, θα μάθετε μέσα από πολλά παραδείγματα και μελέτες περίπτωσης, να λειτουργείτε υποστηρικτικά και εμψυχωτικά προς τους φοιτητές σας!

Δείτε το τρέιλερ του μαθήματος ή κάντε κλικ στο εικονίδιο επάνω από τον κωδικό του μαθήματος για να το προβάλετε εντός της πλατφόρμας.

Προαπαιτούμενα

Το συγκεκριμένο μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενες γνώσεις. Γνώσεις στο πεδίο της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων μπορούν να συμβάλουν θετικά στη μείωση του απαιτούμενου χρόνου παρακολούθησης.

Βασικοί Συντελεστές Εκπαιδευτικού Υλικού

Course Staff Image #1

Αλέξης Κόκκος

Ο Αλέξης Κόκκος σπούδασε Νομικά και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Paris VIII. Συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση του θεσμού της Λαϊκής Επιμόρφωσης (1981-1987), του Ινστιτούτου Διαρκούς Επιμόρφωσης και Εκπαίδευσης / ΙΔΕΚΕ (Πρόεδρος, 1995-1997) και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (μέλος της ιδρυτικής επιστημονικής ομάδας, 1997-2001), στο οποίο σήμερα είναι Διευθυντής Προγράμματος Σπουδών και Καθηγητής του μεταπτυχιακού προγράμματος "Εκπαίδευση Ενηλίκων". Έγινε επιστημονικός υπεύθυνος στο εθνικό πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών (εκπαιδεύτηκαν 10.000 εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης το 2006-2009). Είναι Πρόεδρος της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Έχει γράψει 8 βιβλία για την εκπαίδευση ενηλίκων, μεταξύ των οποίων τα: Ανιχνεύοντας το Πεδίο (2005), Εκπαιδεύοντας τους Εκπαιδευτές Ενηλίκων (2008), Διεθνείς Προσεγγίσεις και Ελληνικές Διαδρομές (Επιμ., 2010) και Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες (Επιμ., 2011). Επίσης, έχει γράψει πολλά άρθρα για την εκπαίδευση ενηλίκων, που δημοσιεύτηκαν μεταξύ άλλων στα περιοδικά Journal of Transformative Education, Convergence, Agora, Αυτομόρφωση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, στα πρακτικά του 8ου, 9ου και 10ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση, καθώς και σε συλλογικούς τόμους των εκδοτικών οίκων Jossey-Bass και Sense. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος της εκδοτικής σειράς Εκπαίδευση Ενηλίκων στο "Μεταίχμιο". Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην εκπαίδευση μέσα από την Τέχνη και στην ανάπτυξη της κριτικής/δημιουργικής σκέψης.

Course Staff Image #2

Αντώνης Λιοναράκης

Ο Αντώνης Λιοναράκης είναι Καθηγητής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και έχει διδάξει στο Open University της Μεγάλης Βρετανίας. Ήταν μέλος στο Δ.Σ. του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ιδρυτής και πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρείας «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης». Ήταν μέλος της επιτροπής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για τη δημιουργία του Ε.Α.Π., αργότερα της Ομάδας Εκτέλεσης Έργου και εισηγητής των αρχών της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς επίσης και υπεύθυνος έκδοσης του διεθνούς περιοδικού “Open Education”. Οργανώνει κάθε δύο χρόνια διεθνές συνέδριο για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει στην έκδοση 21 βιβλίων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, ενώ εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά επιστημονικά περιοδικά. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος ερευνητικών προγραμμάτων. Από το 2008 είναι μέλος του Global Advisory Council (GAC) για το The Observatory on Borderless Higher Education. Έχει προσκληθεί να διδάξει και να παρουσιάσει εργασίες του από πολλά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία, Η.Π.Α., Γαλλία, Ισλανδία, Βουλγαρία, Τουρκία και Ιαπωνία.

Σχεδιασμός και Συγγραφή Εκπαιδευτικού Υλικού - Σχεδιασμός Μαθήματος

Course Staff Image #2

Αδαμαντία Σπανακά

Η Αδαμαντία (Μαντώ) Σπανακά είναι Καθηγήτρια-Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) από το 2006. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ στο ίδιο Πανεπιστήμιο, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών με ειδίκευση στις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Με αντίστοιχες υποτροφίες του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) ολοκλήρωσε το διδακτορικό της στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια διεξήγαγε μεταδιδακτορική έρευνα στο ΕΑΠ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε ζητήματα σχεδιασμού και ανάπτυξης πολυμορφικού υλικού κατάλληλου για εκπαίδευση από απόσταση, σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, αλλά και στη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση γενικότερα. Στην κατεύθυνση αυτή, εργάζεται από το 2005 ως επιστημονικός συνεργάτης στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ) Αθήνας, ενώ από το 2012 συνεργάζεται, επίσης, ως ερευνήτρια στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του ΕΑΠ, καθώς και σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα.

Σχεδιασμός και Ψηφιοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού - Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Μαθήματος

Course Staff Ilona

Ουασίτσα Ιλόνα-Ελευθερία

Η Ιλόνα κατέχει Δίπλωμα "Ψηφιακών Συστημάτων" (Ιούνιος 2010) και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης "Ηλεκτρονικής Μάθησης" (2012) από το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της υπήρξε υπότροφος της Ερευνητικής ομάδας Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες για την Εκπαίδευση και τη Μάθηση (ΕΠΥΚ). Έχει συνεργαστεί στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών Έργων με ερευνητικούς φορείς, όπως το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α./ 2010-2012), το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών "Δημόκριτος" (2014) και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ/ 2014-2015). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Είναι συν-συγγραφέας σε περισσότερα από δέκα (10) επιστημονικά άρθρα στο πεδίο της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Εκπαίδευσης.

Άλλοι συντελεστές

Ας μην ξεχνάμε, όμως, και τους εθελοντές μας, οι οποίοι με συνέπεια και θετική διάθεση, ανταποκρίθηκαν άμεσα στο κάλεσμά μας, συμμετέχοντας στις βιντεοσκοπήσεις. Σε αυτές μοιράζονται μαζί μας γνώσεις, σκέψεις και προβληματισμούς είτε από την εμπειρία τους ως Καθηγητές-Σύμβουλοι στο ΕΑΠ είτε ως φοιτητές και απόφοιτοι Προπτυχιακού ή Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του ΕΑΠ. 

Με αλφαβητική σειρά, πρόκειται για τους:

- Γκιόσος Ιωάννης (Καθηγητής-Σύμβουλος ΕΑΠ)

- Μάμαλης Βασίλειος (Καθηγητής-Σύμβουλος ΕΑΠ)

- Μανούσου Ευαγγελία (Καθηγήτρια-Σύμβουλος ΕΑΠ)

- Παλαιολόγου Χαρά (Απόφοιτος Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΕΑΠ)

- Παπαγεωργίου Ήρα (Καθηγήτρια-Σύμβουλος ΕΑΠ)

- Πατριαρχέας Κυριάκος (Καθηγητής-Σύμβουλος ΕΑΠ)

- Τζανετοπούλου Ασπασία (Φοιτήτρια Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΕΑΠ)

- Φιλλιπή Αικατερίνη (Απόφοιτος Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΕΑΠ)

Συχνές Ερωτήσεις

Πόσο χρόνο χρειάζομαι για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων του μαθήματος;

Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση του μαθήματος εκτιμάται στις 8 εβδομάδες, με μέσο χρόνο ενασχόλησης 2-3 ώρες ανά εβδομάδα. Όμως, η μέγιστη διάρκεια κάθε μεμονωμένης δραστηριότητας δεν ξεπερνά τα 15 λεπτά, χαρακτηριστικό που επιτρέπει σε κάποιον που έχει πολλές υποχρεώσεις, να αξιοποιήσει τον χρόνο του αποσπασματικά.

Θα έχω υποστήριξη από κάποιον εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια του μαθήματος;

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν παρέχεται εξατομικευμένη υποστήριξη στους συμμετέχοντες. Ένας εκπαιδευτής παρακολουθεί την εξέλιξη και συμμετέχει στις συζητήσεις, δίνοντας κατάλληλες κατευθύνσεις και συμβουλές.

Θα λάβω κάποια πιστοποίηση με την ολοκλήρωση του μαθήματος;

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στη διαδικασία της πιστοποίησης, για να λάβετε βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης και πιστοποίησης στο θεματικό ατνικείμενο της "ΑεξΑΕ". Κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του μαθήματος θα ενημερωθείτε αναλυτικά για τη διαδικασία της πιστοποίησης, ενώ για οποιαδήποτε λεπτομέρεια μπορείτε να απευθύνεστε στη ΜΕΑΕ.

Το μάθημα αναπτύχθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, συνεργάτη του παρόχου MOOC

  1. Κωδικός Μαθήματος

    meaeX01
  2. Έναρξη Μαθήματος

    21/10/2016
  3. Λήξη Μαθήματος

    10/02/2017
  4. Εβδομαδιαίες Ώρες

    2-3